Ігор Шевченко про Legal Tech

Ігор Шевченко про Legal Tech

Jurist.ua. Коментар Ігора Шевченка, радника IT/IP практики адвокатської компанії "Соколовський і партнери" до дискусії про діджиталізацію юридичного ринку та Legal Tech

У стилі техно

Вплив карантину на економіку та безпосередньо на юридичний бізнес усе ще залишається значним та спонукає до пошуку нових рішень. Сьогодні в усіх на слуху система електронного судочинства та Legal Tech у цілому. Уже стає зрозумілим, що формат «високотехнологічної юрфірми» — це лише питання часу, який не залишатиме місця тим, хто не встигає адаптуватися до нових викликів. Тож ми маємо намір дізнатись, як оцінюють реальні можливості діджиталізації учасники юридичного ринку.

Які основні напрями автоматизації/оптимізації процесів всередині юрфірми сьогодні варті уваги? Які інструменти показують свою найбільшу ефективність: що має включати набір технологічних інструментів юриста, з чого складатися — з яких електронних сервісів, додатків тощо?

Ігор ШЕВЧЕНКО, радник ІТ/ІР-практики АК «Соколовський і Партнери», Legal Innovation Officer

На мою думку, всі перераховані напрями (впровадження CRM, ERP, BPM, систем документообігу, білінгу) були актуальними ще «вчора». На сьогодні найбільш актуальними є інтеграції бізнес-процесів компанії. Усі перераховані системи шляхом пов’язаних бізнес-процесів повинні бути нерозривними і працювати як єдиний механізм. У сучасній юридичній компанії має працювати ІТ-платформа, яка може складатися як з одного програмного продукту, що зараз фактично нереально, так і з декількох, об’єднаних між собою за допомогою API.

Будь-яка діяльність окремого юриста повинна відображатися в цій платформі у вигляді, наприклад, найменування завдання, постановника та співвиконавців, обраного клієнта та проєкту, вказану практику, дедлайни, короткого опису результату виконання та витраченого часу з описом етапів. Тільки у такому разі може бути зібрана та сформована аналітика, і партнери матимуть матеріал для об’єктивного аналізу проєктів компанії.

Актуальною є повна відмова від електронної пошти як способу обміну документами — альтернативою є електронні кабінети або клієнтські портали. Досвід використання нашого «Порталу клієнта» показує, крім ефективного документообміну, також збільшення кількості електронних звернень через відповідну систему (такий собі юридичний helpdesk для постійних клієнтів). Відмова від електронної пошти несе додатковий бонус — підвищення кібербезпеки компанії, адже понад 80 % кіберзагроз — це фішингові повідомлення на електронній пошті.

Ефективними є внутрішні чат-боти як додатковий оперативний спосіб взаємодії ІТ-платформи із співробітниками компанії, а також чат-боти для доставки інформації клієнтам.

Бухгалтерії зазвичай є досить відокремленими підрозділами юридичної компанії. Там власна звітність, власні системи, наприклад 1С. До того ж це може бути аутсорс або віддалена робота. Проте дуже часто робота по проєкту залежить від того, чи пройшла оплата від клієнта — тому потрібна хоча б мінімальна синхронізація бухгалтерських систем з ІТ-платформою (контрагенти та статуси рахунків) і цей «місток» ліпше робити незалежним від персоналу.

Таким чином, всі можливі інструменти автоматизації мають свою доцільність, але лише за умови, якщо вони накладені на реальні бізнес-процеси. До юристів важливо донести інформацію про ефективність цих інструментів саме в їхній роботі та в цілому для компанії. Користь зібраної аналітики залежить від своєчасності і правильності введення даних у систему на всіх рівнях — від офіс-менеджерів до партнерів.

 

Повний текст дискусії

 

Практики