Адвокатська компанія "Соколовський і Партнери"

Сильна команда податкових адвокатів
  • Eng
  • Рус
  • Укр

18 років на ринку юридичних послуг

 
 
  • Податкова адвокатура, податкове планування, податкове представництво, спори з податковою, юридична допомога під час податкових перевірок, оскарження рішень ДПІ
  • Оптимізація кредиторської та дебіторської заборгованості, досудова санація, стягнення заборгованості, банкрутство
  • Господарські спори, тендерне законодавство, складання договорів, вирішення корпоративних спорів
  • Правова допомога адвоката у цивільному, господарському, адміністративному, кримінальному процесах, представництво інтересів в Європейському Суді з прав Людини
  • Консультації з експортно-імпортних операцій, підготовка контрактної документації, оскарження рішень митних органів в адміністративному та/або судовому порядках
  • Правова допомога під час допиту, захист в суді, оскарження дій слідчого, прокурора, слідчого судді, адвокатська допомога потерпілому
  • Комплексна правова експертиза господарської діяльності юридичної особи з метою визначення її справедливої ​​ціни на ринку і реального стану активів
  • Супровід угод (M&A) з аналізом фінансових господарсько-правових і податкових наслідків, вибір найбільш оптимальних юридичних та економічних рішень
  • Розробка та впровадження антикорупційних програм, здійснення compliance-процедур, супровід під час розслідування корупційних правопорушень
  • Оформлення прав на землю, вирішення земельних спорів, консультації з земельного законодавства, юридична допомога сільськогосподарським виробникам
  • Консультації з трудового права, складання внутрішніх документів підприємства, адвокатська допомога у вирішенні трудових спорів, консультації з охорони праці

Телефони в Києві: +38 (044) 495-19-28, 495-19-29, 275-67-99

Ел. пошта: pravo@splf.ua

Skype: splf.ua

Перші спроби регулювати ринок криптовалют

20 жовтня 2017

6 і 10 жовтня 2017 року до Верховної Ради України було подано два законопроекти про криптовалюти: №7138 "Проект Закону про обіг криптовалют в Україні" а також №7138-1 "Проект Закону про стимулювання ринку криптовалют і їх похідних в Україні".
Цілями законопроектів є регулювання правовідносин з обігу, зберігання, володіння, використання та проведення операцій за допомогою криптовалют, а також стимулювання майнінгу та іншої діяльності на ринку криптовалют України.
В обох законопроектах даються визначення основних понять, таких як криптовалюта, блокчейн, криптовалютні транзакції, криптовалютна біржа, майнінг та інші.

Законопроект №7138 визначає порядок майнінгу, використання криптовалют, криптовалютні транзакції і діяльність криптовалютной біржі.
Законопроект №7138-1 передбачає заходи зі стимулювання майнінгу та іншої діяльності на ринку криптовалют, а саме:
- формування і реалізацію державних, галузевих, регіональних та місцевих програм стимулювання діяльності з видобування (майнінгу) криптовалют;
- створення нормативно-правової бази та економічних механізмів для підтримки і стимулювання діяльності з видобування (майнінгу) криптовалют;
- фінансова підтримка виконання інноваційних проектів у галузі видобування (майнінгу) криптовалют, в тому числі через тарифне регулювання цін на електроенергію та інші ресурси для таких суб’єктів:
- встановлення пільгового оподаткування суб'єктів, що здійснюють підприємницьку діяльність з видобування (майнінгу) криптовалют, та інших учасників ринку криптовалют.
З питань оподаткування законопроекти відсилають до чинного законодавства: "Отримана за допомогою майнінгу криптовалюта є власністю майнера, і є об'єктом оподаткування". "Порядок оподаткування операцій майнінгу, міни (обміну) криптовалюта регулюється чинним законодавством України". "Дохід отриманий криптовалютною біржею від здійснення криптовалютних операцій підлягає оподаткуванню відповідно до вимог чинного законодавства України".
У законопроекті №7138 в якості регулятора встановлюється Національний банк України, а в №7138-1 - "державний орган, що здійснює державне регулювання і нагляд за діяльністю на ринках небанківських фінансових послуг на індивідуальній та консолідованій основі в межах і порядку, передбачених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
На переконання керівника IT/IP практики Ігоря Шевченка, державне регулювання криптовалют має бути дуже сильно обмежене, а Регулятор повинен встановлюватися в залежності від правового статусу, наданого криптовалютам (валюта, засіб платежу, фінансовий актив і т.п.) - Національний банк, Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Поняття, що визначаються законопроектами на сьогоднішній день є очевидними, але в цих документах вони отримують нові тлумачення, що відрізняються від загальноприйнятих. Законопроекти встановлюють права, які і так є, тобто вони забезпечені математично - самою технологією а не законами держав. Деякі обов'язки прописані в документі, неможливо виконати в зв'язку з технологічними особливостями блокчейна (наприклад, зберігати дані в проведених транзакції протягом 5 років і ін.).
У законопроекті №7138-1 немає жодної прямої норми щодо стимулювання майнінгу та іншої діяльності на ринку криптовалют, є тільки декларації. Власне прийняття закону нічого не змінить у питаннях стимулювання ринку, а тим більше в стосунках між його суб'єктами.
Обидва законопроекти не покликані забороняти обіг криптовалют в Україні, що безперечно є позитивним фактором. У той же час вони є занадто загальними, рамочними, у них дуже мало шансів на прийняття і навіть шансів дійти до сесійної зали. Підготовка подібних законопроектів повинна проходити відкрито, із залученням організацій і особистостей, що давно і активно займаються розвитком ринку криптовалют в Україні.

Ви сповіщаєте про хибодрук в наступному тексті:
Щоб надіслати повідомлення натисніть кнопку "Сповістити про хибодрук". Також можна додати коментар.