Адвокатская компания "Соколовский и Партнеры"

Сильная команда налоговых адвокатов
  • Eng
  • Рус
  • Укр

18 лет на рынке юридических услуг

 
 
  • Налоговая адвокатура, налоговое планирование, налоговое представительство, споры с налоговой, юридическая помощь во время налоговых проверок, обжалование решений ГНИ
  • Оптимизация кредиторской и дебиторской задолженности, досудебная санация, взыскание задолженности, банкротство
  • Хозяйственные споры, тендерное законодательство, составление договоров, решение корпоративных споров
  • Правовая помощь адвоката в гражданском, хозяйственном, административном,  уголовном процессах, представительство интересов в Европейском Суде по правам Человека
  • Консультации по экспортно-импортным операциям, подготовка контрактной документации, обжалование решений таможенных органов в административном и/или судебном порядках
  • Правовая помощь во время допроса, защита в суде, обжалование действий следователя, прокурора, следственного судьи, адвокатская помощь потерпевшему
  • Комплексная правовая экспертиза хозяйственной деятельности юридического лица с целью определения его справедливой цены на рынке и реального состояния активов
  • Сопровождение сделок (M&A) с анализом финансовых хозяйственно-правовых и налоговых последствий, выбор наиболее оптимальных юридических и экономических решений
  • Разработка и внедрение антикоррупционных программ, осуществление compliance-процедур, сопровождение при расследовании коррупционных правонарушений
  • Оформление прав на землю, разрешение земельных споров, консультации по земельному законодательству, юридическая помощь сельскохозяйственным производителям
  • Консультации по трудовому праву, составление внутренних документов предприятия, адвокатская помощь в решении трудовых споров, консультации по охране труда

Телефоны в Киеве: +38 (044) 495-19-28, 495-19-29, 275-67-99

Эл. почта: pravo@splf.ua

Skype: splf.ua

Сплата фізичними особами податку на майно: транспортний податок, плата за землю, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

До 1 липня 2016 року багато фізичних осіб отримали рішення податкових інспекцій про сплату податку на майно (зокрема, його складових: транспортного податку, платі за землю та по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки). Ці "послання" податкової викликали чимало тривог та запитань. Особливості нарахування та сплати цього податку фізичними особами пояснює Наталія Куріленко, старший радник адвокатської компанії «Соколовський і Партнери», керівник податкової практики.

Платниками транспортного податку є фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі:
• з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно)
• середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається за методикою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 66, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що підпадає під оподаткування.

Обчислення суми транспортного податку для фізичних осіб здійснюється органом державної фіскальної служби за місцем реєстрації платника податку.

До 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (наприклад, для звітного періоду 2016 рік – до 01.07.2016 року) органом державної фіскальної служби за місцем реєстрації фізичної особи надсилається податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють органи державної фіскальної служби за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Транспортний податок сплачується  фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Тому, бажано або письмово зафіксувати дату отримання податкового повідомлення-рішення в органі державної фіскальної служби, або зберігати конверт -- в разі отримання податкового повідомлення-рішення засобами поштового зв’язку.
Окремо слід вказати, що в разі придбання автомобіля протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (пропорційно, кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу).  Орган державної фіскальної служби надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. У разі спливу п'ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п'яти років.

У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем щодо якого нараховується транспортний податок -- з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем (якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом) – податок не сплачується.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено (відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду, копія  якої має бути надана фізичною особою органу державної фіскальної служби протягом 10 днів з моменту отримання).
Фізичні особи - платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до органу державної фіскальної служби за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо: об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;розміру ставки податку;нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними органу державної фіскальної служби та даними, підтвердженими платником податку-фізичною особою на підставі оригіналів відповідних документів,орган державної фіскальної служби проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення; попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

Податок обчислюється з об’єкту житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частки.

Податок не обчислюється з:
• об'єкту житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
• будівлі дитячих будинків сімейного типу;
• гуртожитків;
• житлової нерухомості непридатна для проживання, у тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
• об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;
• об'єктів нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках.

При розрахунку податку, загальна площа об’єктів, що оподатковуються, в тому числі часток, зменшується (один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік)):
• для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
• для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
• для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, та не перевищує 3 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр площі, що підлягає оподаткуванню.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється органом державної фіскальної служби за місцем реєстрації власника такої нерухомості.
За наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).

До 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (наприклад, для звітного періоду 2016 рік – до 01.07.2016 року) органом державної фіскальної служби за місцем реєстрації фізичної особи надсилається податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють органи державної фіскальної служби за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Податок за звітний рік сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, за квитанцією про прийняття податків.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до органу державної фіскальної служби за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
• об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
• розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
• права на користування пільгою із сплати податку;
• розміру ставки податку;
• нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними органу державної фіскальної служби та даними фізичної особи (підтвердженими на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності), орган державної фіскальної служби проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

Плата за землю – це платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної чи комунальної власності.
Платниками земельного податку є:  власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Земельний податок справляється за: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Земельний податок розраховується виходячи із нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації або виходячи із площі земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності). Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

Від сплати земельного податку звільняються:
• інваліди першої і другої групи;
• фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
• пенсіонери (за віком);
• ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
• фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
При цьому, звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене вище, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:
• для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
• для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
• для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
• для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
• для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Крім того, земельний податок не сплачується за сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства.

Базовим податковим (звітним) періодом є рік, який починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року. Узв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців.

До 1 липня поточного року (наприклад, для звітного періоду 2016 рік – до 01.07.2016 року) органом державної фіскальної служби фізичній особі надсилається податкове повідомлення-рішення про сплату суми земельного податку та відповідні платіжні реквізити.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Фізичними особами земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. В такому випадку орган державної фіскальної служби надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Розрахунок земельного податку за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:
у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;
пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки державної чи комунальної власності.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, укладений фізичною особою із органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування.Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди,але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

 

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.